Знайомство зі шкільною бібліотекою
Мета. Ознайомити першокласників з бібліотекою, формувати знання і навички користування бібліотекою, виховувати у дітей любов та бережливе ставлення до книги.
Вступне слово бібліотекаря. Доброго дня, діти. Давайте познайомимось. Мене звати...
Сьогодні ви вперше прийшли в бібліотеку. Саме слово «бібліотека» — грецького походження, а перекладається так: «бібліо» — книга, а «тека» — зберігання. Отож це місце, де зберігаються книги.
Подивіться, як багато тут книжок.
Бібліотека створюється не за один день і не за один рік. Нашій школі вже 25 років. Всі ці роки бібліотека поповнювалась книгами. Зараз їх майже 20 тис.
І всі ці роки учні беруть книги додому безкоштовно на декілька днів. Але потім їх потрібно обов'язково повернути, щоб інші школярі могли їх взяти і прочитати.
До мене приходять деякі учні і кажуть, що їх батьки вчилися в нашій школі і брали книги в нашій бібліотеці. Можливо і ваші діти колись будуть користуватися нашою бібліотекою. А для цього книзі потрібно продовжити життя.
Коли б книга ожила і раптом заговорила, то ось що вона сказала б вам.
(Виходить дівчинка в костюмі «книга»).
Книга. Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені буде соромно, якщо мене потім візьмуть інші.
Не розмальовуйте мене ручкою і олівцем — це так некрасиво.
Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою лицем вниз.
Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте ріжків сторінок, а вкладіть закладку.
Бережіть книгу!
(З кн.: Ситник Г. Шкільна бібліотека і бібліотечні технології. Рівне, 1997 р.)
Бібліотекар. А зараз, діти, уважно спостерігайте за діями Знайки і Незнайки, а потім розповісте мені як потрібно поводити себе в бібліотеці.
(Відкриваються двері, вбігає Незнайка, кидає на стіл книги і біжить до дверей).
Бібліотекар. Стій! Як тебе звати?
(Входить Знайка).
Знайка. Добрий день! Я учень 3 кл. — Знайка.
(Бібліотекар знаходить його формуляр, робить помітку і дозволяє йому вибирати книги).
Незнайка. Але ж я теж приніс книги.
Бібліотекар. У нас у школі 1500 учнів, і я не в змозі запам'ятати кожного. Тому потрібно обов'язково назвати клас і своє прізвище.
Незнайка. Я — Незнайка з 3 кл.
(Бібліотекар знаходить його формуляр. Незнайка бере книги і біжить до дверей).
Бібліотекар. Стій! А записати книги у читацький формуляр?
(Знайка підходить до кафедри. Йому записують книги).
Знайка. Дякую. До побачення.
(Незнайка все повторює).
Бібліотекар. Діти, в шкільну бібліотеку ви будите приходити під час перерви або після уроків. Може трапитись таке, що ви не встигли вибрати книгу і продзвенів дзвоник на урок.
(Незнайка хапає книжки і біжить до дверей).
Бібліотекар. Стій! Не можна йти, не записавши книгу в формуляр.
Знайка (підходить до бібліотекаря і каже). Я не встиг вибрати книгу. Прийду на наступній перерві.
Бібліотекар. А може бути таке... Знайка. Я взяв у бібліотеці дуже цікаву книжку.
Незнайка. Дай мені почитати.
Знайка. Ні, так не можна. Пішли в бібліотеку."
(Бібліотекар робить помітки в формулярах).
Бібліотекар. А тепер, діти, розкажіть мені, щё Незнайка робив неправильно і як потрібна поводитись в бібліотеці?
(Учні відповідають).
А зараз я вас всіх запишу в бібліотеку. На кожного з вас я завела ось такий читацький формуляр, в який я буду записувати бібліотечне книги.